پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230095
جزئيات وام مسکن براي متقاضيان طرح اقدام ملي مسکن
تاریخ انتشار : 1399/01/12 14:38:48
نمایش : 1482
مدير امور اعتباري بانک‌مسکن، بخشي از برنامه‌هاي سال جديد آن بانک را ارايه تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني به ۱۴۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملي عنوان کرد.
مديرامور اعتباري بانک مسکن درخصوص اقدامات بانک مسکن براي طرح اقدام ملي مسکن و ارايه تسهيلات به متقاضيان واجد شرايط، اعلام کرد: بانک‌مسکن به منظور اجرايي و عملياتي شدن طرح اقدام ملي مسکن، ارايه تسهيلات به بخشي از متقاضيان واجدشرايط را که توسط ادارات کل راه و شهرسازي به بانک معرفي مي‌شوند، تقبل کرده است.

ارايه تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني به متقاضيان

به گزارش افکارنيوز، محمدحسن علمداري تصريح کرد: بانک مسکن بر اساس وعده‌اي که داده است ارايه تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني را به ۱۴۰ هزار واحد مسکوني طرح اقدام ملي در دستور کار قرار داده که به محض روشن شدن جزييات آن از وزارت راه و شهرسازي و معرفي به ادارات کل و تکميل پرونده، اقدامات براي ارايه تسهيلات به اين عده از متقاضيان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طرح اقدام ملي مسکن از سال گذشته توسط دولت پايه ريزي شد و قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکوني تا پايان امسال عمليات اجرايي شان به پايان برسد.

 

در رايزني‌هايي که بانک مسکن با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي داشت، در ابتدا قرار بود تا بانک مسکن ارايه تسهيلات به ۱۲۰ هزار واحد را متقبل شود که اين ميزان هم اکنون به ۱۴۰ هزار واحد رسيده است و بانک مسکن تعهد کرده است تسهيلات حداکثر ۱۰۰ ميليون توماني مسکن را براي متقاضيان طرح اقدام ملي که از مراجع معتبر به آن بانک معرفي مي‌شوند و جزو متقاضيان قطعي به شمار مي‌روند را متقبل شود.

سقف زماني بازپرداخت تسهيلات چقدر است؟

گفتني است، سود تسهيلات طرح اقدام ملي مسکن براي متقاضيان بدون سپرده ۱۸ درصد محاسبه مي‌شود. سقف زماني بازپرداخت تسهيلات نيز حداکثر ۱۲ سال است.

وام مسکن

شرايط متقاضيان

متقاضي و افراد تحت تکفل، فاقد زمين مسکوني يا واحد مسکوني ( از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد ) بوده و از تاريخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هيچ يک از امکانات نهاد‌هاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسکن شامل زمين، واحد مسکوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسکوني استفاده نکرده باشد. به عبارتي سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده يک آيين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي عرضه و تأمين مسکن)

متقاضي متأهل و يا سرپرست خانوار.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

داراي حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخير در شهر مورد تقاضا

در شهر‌هاي جديد سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جديد مورد تقاضا؛ و يا در شهر مادر ملاک است

نداشتن منع قانوني براي دريافت تسهيلات بانکي (نظير چک برگشتي، تسهيلات معوقه و ...)

توانايي تأمين هزينه ساخت مسکن (مازاد بر تسهيلات بانکي)

امکان سپرده‌گذاري حداقل سي درصد هزينه ساخت مازاد بر تسهيلات بانکي، در خصوص متقاضيان واجد شرايط بر اساس اعلام دستگاه يا نهاد مربوطه

توانايي پرداخت اقساط ماهيانه بانکي تسهيلات دريافتي

شرط مهم براي تخصيص واحدهاي مسکن ملي به متقاضيان

فقط کساني مي‌توانند در طرح اقدام ملي مسکن ثبت‌نام کنند که فرم (ج) آن‌ها سبز باشد. براساس فرم (ج) هر فردي مي‌تواند يک‌بار از امکانات دولتي براي خانه‌دار شدن استفاده کند و کساني که فرم (ج) آن‌ها قرمز باشد، بدين معنا است که قبلاً از اين امکانات استفاده کرده‌اند.

تمامي افرادي که در صندوق پس‌انداز يکم مسکن براي دريافت تسهيلات خريد خانه سرمايه‌گذاري کرده‌اند، نيز مي‌توانند در طرح اقدام ملي مسکن ثبت نام کنند.

اقدام ملي مسکن/ مسکن ملي

رقم اقساط ماهانه طرح اقدام ملي

متقاضيان اگر تسهيلات ۷۵ ميليون توماني دريافت کرده باشند، ماهانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان قسط پرداخت مي‌کنند، اما اگر وام صد ميليون توماني دريافت کرده باشند، ماهانه يک ميليون و ۷۰۰ هزار تومان اقساط پرداخت مي‌کنند. اگر وام را در بافت فرسوده تحويل گرفته باشند، ماهانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت مي‌شود و در صورتي که صندوق يکمي باشند و زوج، براي دريافت ۱۶۰ ميليون تومان وام، اقساط يک ميليون و ۷۰۰ هزار توماني پرداخت مي‌کنند.

کليه متقاضيان دريافت مسکن ملي درخواست خود را در سامانه tem.mrud.ir ثبت کردند. پس از انجام بررسي هاي اوليه به کساني که مشمول اين طرح شناخته شدند، با دريافت پيامکي چند روز فرصت داده شد تا مدارک خودرا تکميل کنند و ثبت نامشان را نهايي کنند.

کساني که پيامک دريافت کردند واحد شروط فرم ج سبز، فقدان مالکيت خصوصي مسکن و عدم استفاده از تسهيلات خريد، جعاله يا مشارکت مسکن هستند. 

متقاضياني که پيامک دريافت نکردند نيز مشمول اين طرح نشدند و فرصت داشتند تا اعتراض خود را در اين سامانه با درج کدملي به ثبت برسانند.

طرح ملي مسکن

متوسط متراژهاي مسکوني

متقاضيان در اين مرحله پس از احراز شرايط بايد آورده‌اي در حدود 30 تا 40 ميليون تومان داشته باشند که پس از واريز اين مبلغ متقاضي واقعي مسکن ملي شناخته مي‌شود.

تسهيلات پيش بيني شده براي واحدها نيز ۷۰ تا ۱۰۰ ميليون تومان با سود ۱۸ درصد و اقساط يک ميليون و ۷۰۰ هزار توماني در نظر گرفته شده است.

متوسط متراژ واحدهاي مسکوني در طرح ملي مسکن حدود ۱۰۰ متر است و برآورد اوليه هزينه ساخت هر متر مربع نيز ۲ تا ۲.۵ ميليون تومان پيش بيني شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html